zondag 15 mei 2011

Laat je dromen leven.. 11 tem 14 mei Fort Macleod - Banff

Fort Macleod, een gezellig cowboystadje is de voorbode van de Rocky Mountains. Vanaf hier moet ik mijn klimmersbenen uit mijn fietstas te voorschijn halen, wat ik dan ook doe..
De overgang van biljartvlakke wegen, de prairies, naar het heuvelend landschap verteer ik niet zo goed en ik fiets slechts 61km tot Pincher Creek. Oei, oei, oei, wat zal dat de komende dagen geven als de heuvels bergjes worden? Bij mijn planning voor de volgende dagen reken ik dan ook maar op 60 a 80km per dag.
Donderdag vertrek ik, na een stevig ontbijt, met een klein hartje verder naar de Rocky Mountains maar ik zou Gino Maes niet zijn moest ik mijn planning weer eens volledig in de war brengen. Ik fiets die dag 162km tot Black Diamond, de bergjes worden 'pittig' maar mijn smalle beentjes doen hun werk meer dan behoorlijk. Ik voel me goed en sterk.
Vrijdag de 13e (!) bol ik 88km tot Cochrane zonder ongelukken.. Het voorgerecht was lekker laat nu de hoofdschotel maar komen..
Vanaf Cochrane volg ik nu hwy1a richting Banff National Park. Ik val misschien in herhaling maar het is indrukwekkend mooi. Ik stop tientallen keren om digitale plaatjes te schieten, de Rocky Mountains geiten kruisen mijn weg. Zomerse temperaturen, de wind in de rug, rustige wegen en een adembenemend panorama. Een tiental kilometer na Cranmore kom ik aan de poort van het Banff National Park en betaal daar 69 Canadese dollar om 'binnen' te mogen. Na 117km arriveer ik in Banff, een gezellig, toeristisch stadje. Na nog een stevige klim kom ik moe maar voldaan aan in de jeugdherberg. Na de verkwikkende douche ga ik een T-bone steak eten en bij het drinken van een biertje geniet ik na van deze weeral prachtige dag. Wat kan het leven mooi zijn.. Daarom zou ik iedereen willen aanraden: Vivant somnia tua .  Tot slot, nog steeds geen beren gezien.....

4 opmerkingen:

  1. Ginootje, Jij met je dichterlijke ziel zou een boek met reisverhalen moeten schrijven. En wat die beren betreft..;De 'locals' hebben je het al verteld: 'Only in cartoons'. Warme groetjes uit Schoten , Eva x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schiiterende beelden en verhaal. Ik zie toch de MDS 2003 op je heefd, maar geen Beren???

    ga ervoor. Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Gino,
    voor beren kan ik je enkel aanraden tegen valavond eens wat meer uit de buurt van de huizen te blijven, vorige reis vanuit Jasper op de Maligne Valley road heb ik een berin en twee cubs mogen ontmoeten, dus nog wat geduld - ze gaan nu wel al groter zijn :-)
    het beste nog

    groeten

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eva@ ik schrijf wel een dagboek maar dat is niet voor publicatie vatbaar ;-)
    Johan@ Mds buff draag ik steeds bij speciale gelegenheden. ps: sms ontvangen
    Koen@ ik heb nog 5 weken om een beertje te spotten maar geduld is niet mijn sterkste troef..;-) en inderdaad als ik die 'kleintjes' tegenkom die jij ontmoet hebt dan hebben die misschien nu al zelf kleintjes..

    BeantwoordenVerwijderen