maandag 23 mei 2011

Golden triangle 18 tem 21 mei 2011

mooie plaats om te camperen
Woensdag 18 mei:
Na een goede nachtrust en samen met mijn kamergenoot, een uitgeweken Zwitser die nu het Canadese leger versterkt en op pad is met zijn moto, 'breakfasten' we in het hostelrestaurant. Nadat we afscheid genomen hebben start ik onder een stralende zon met als doel Golden. Na een uurtje genieten van de omgeving, de zon, de rust hoor ik claxoneren. 'Welke gek komt mijn rust hier verstoren' is het eerste wat ik denk, het blijkt de uitgeweken Zwitser te zijn die me voorbij raast op zijn moto. Een tiental kilometers verder staat hij mij op te wachten met zijn camera in aanslag. Ik stop en we wisselen van voertuig voor de nodige digitale kiekjes. Hier nemen we definitief afscheid, een ruige 'biker' die begaan is met een rustige 'cyclist'.

De route is heuvelend maar niet overdreven veel klimwerk en het is prachtig weer dus vandaag veel foto's genomen. Op deze weg heb ik ook voor het eerst een ontmoeting met een zwarte beer, maar dat verhaal kennen jullie van de speciale editie.. Na 106 kilometer kom ik in Golden, plaats mijn tent op een prachtige locatie en geniet van de zon tot deze mij voor ze gaat slapen nog een mooie zonsondergang aanbied. Ik kruip in mijn 'cosy' tent en val als een gelukkig mens in een diepe slaap. Wat een prachtige dag. Om een indruk te krijgen van de schoonheid die ik de hele dag kan bewonderen volgen hier enkele foto's.




Donderdag 19 mei.
Vandaag een vlakke rit tot Radium Hot Spring, bekend voor zijn natuurlijke heetwater bronnen. Het is een druilerige dag, wat een verschil met gisteren. Grijze wolken, af en toe een bui. Na 114km door de vlakke vallei bereik ik snel Radium Hot Spring. Hier neem ik een goedkope hostel en verwen mezelf om een duik te nemen in de 'Hot Springs', water van 39 graeden, mmm...dat doet deugd... Voor de minderjarigen of degenen die te preuts zijn om naar de 'bloot' foto's te kijken van een atletisch gebouwd figuur, scroll naar beneden ;-))


Vrijdag 20 mei.
De afstand Radium Hot Spring - Lake Louise is 140km met heel wat hoogtemeters.. Ik plan dit te doen in 2 dagen. Ik vertrek vroeg, 8u, en begin op 805m hoogte met een stevige klim naar de Sinclair Pass 1485m. Het is nog fris maar als ik boven kom ben ik nat van het zweet. Snel mijn windjack aantrekken en dan voorzichtig afdalen tot MacLeods Meadows op 1158m. Veel herten langs de weg maar die zijn zo schuw dat ze moeilijk te fotograferen zijn. Als er auto' voorbij komen blijven ze staan en als deze brave fietser passeert dan springen ze sierlijk het bos in! Misschien weten ze dat ik graag 'wild' eet... Halfweg de Vermillion Pass, 1650m hoogte, is een camping maar ik arriveer er veel te vroeg om reeds mijn tent op te slaan. Er is een winkeltje en neem een break voor koffie met een brownie, sla nog wat voorraad drinken op voor de komende 70km. Ik voel me sterk vandaag en mijn Contador beentjes doen behoorlijk hun werk maar na een tiental kilometer op een vlak stuk weg voelt het alsof ik stilsta. Ik raak geen stap vooruit! Ik duw op de pedalen, trek aan mijn stuur, sta recht op de trappers, schakel naar een kleinere versnelling, niets helpt.... "Daar is em, daar is em" zou Rik de Sadeleer roepen en inderdaad mijn eerste lekke band na bijna 5000km fietsen op Canadese wegen is een feit. Uit mijn mond komt een welgemeende 'miljaarde dju'. Maar geen geklaag, dit is de eerste 'tegenslag' die ik heb op deze tocht. Ik steek een nieuw binnenbandje, pomp het keihard en een kwartiertje later ben ik al terug fluitend aan het genieten van het fietsen door een onvoorstelbaar mooi landschap. Omstreeks 17.15u bereik ik de jeugdherberg in Lake Louise, ze kennen me daar al, check in, moet mijn verhaal van de voorbije drie dagen doen, neem een lekkere douche en sauna en ga een biertje drinken. Einde van een geslaagde 3-daagse.
Zaterdag 21 mei neem ik een rustdag.





2 opmerkingen:

  1. Hoi Gino,

    het blijven prachtige foto's en verslagen. Ik zou me zo stilaan beter beginnen trainen om je op de volgende trip te kunnen volgen. Moet wel korter zijn natuurlijk!!!

    Hier wachten we op toch een beetje regen. Veel succes verder. Het zal nu waarschijnlijk wel enkele dagen duren vooraleer ik nog ne keer kijk want de verhuisactiviteiten zijn er volop. Ik wil er mee gedaan hebben tegen dat je aan de kust bent, dan kan ik naar de heroische verhalen luisteren. Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om te beginnen trainen Johan, een fietsweekend ipv van een wandelweekend.. Maar eerst flink en hard werken, een verhuis maakt je sterk;-)

    BeantwoordenVerwijderen