dinsdag 26 april 2011

Thunder Bay - Winnipeg 19 - 26 april 2011


Hier ben ik nog eens!
Eindelijk kan ik betere temperaturen melden, 10 a 15 graden, meestal zon, af en toe een kleine bui maar de sneeuw en de temperaturen onder het vriespunt zijn verdwenen. Aangenaam fietsen in een prachtig landschap. GENIETEN.
Tot op heden nog geen tegenslag gehad, enkel de onvoorziene hevige sneeuwval in Sault Ste Marie. Maar dat heb ik opgelost met de Greyhound bus te nemen tussen Sault Ste Marie en Thunder Bay. Een goede beslissing.
Fiets is nog nog steeds tip top in orde en de conditie is zeer goed. Al veel mensen leren kennen, automobilisten zijn zeer hoffelijk ten opzichte van een fietser, de serveersters zijn supervriendelijk (voor de tip), de afstanden zijn enorm, ook al enkele dagen geen gsm ontvangst gehad (bangelijk in deze moderne tijd!), nog steeds geen beren gezien....
Dus gelukkig alleen maar positief nieuws.
Misschien even een stukje uit mijn prive dagboek citeren:
"Het is 15.30u als ik Hadashville (Manitoba) binnenfiets. Ik parkeer mijn bike na 107km aan de office van Pine Tree Campground, het is hier doods.. De manager rekent 15 Can.dollar voor een nacht op plaats nr 4, ik betaal cash. Vlot plaats ik mijn woonst aan een snel stromende rivier, er is veel wind. Plots zie ik een rode zak het water induiken.. Daaaag tentzak roep ik hem nog na, jou zie ik nooit meer terug.. Tent staat fier te pronken aan de waterkant, de vogeltjes zingen, bomen kreunen onder de kracht van de wind. Met het kolkende geluid van het water op de achtergrond vallen mijn ogen dicht. Een mens heeft niet veel nodig om zich ontspannen en gelukkig te voelen. GOE BEZIG."

Groetjes van een gelukkig iemand.













Voor meer foto"s:
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.169894766397749.46309.100001316807612#!/media/set/fbx/?set=a.169894766397749.46309.100001316807612

Geen opmerkingen:

Een reactie posten