zaterdag 2 april 2011

1 april Brussel - Montreal

EINDELIJK. Het is zover, vandaag vertrek ik voor 3 maandjes naar Canada. Michael komt me om 6.45u ophalen in Zwijndrecht en we bereiken Zaventem zonder problemen. Aan de incheckbalie blijkt mijn "doos" waar fiets en bagage in zit 5kg te zwaar te wegen dus snel de "fietsdoos" op dieet zetten en mijn fietstassen omtoveren tot ""valies". Verder verloopt het inchecken zonder al te veel problemen. Ik wil via deze weg ook mijn vriend, annex schoonbroer, bedanken voor het vervoer naar en de hulp op Zaventem. Tijdens de vlucht kijk ik 2 films op mijn mini prive scherm: The King"s Speech en Dinner for Smucks. Na het landen kus ik eerst de Canadese grond en ondervind dat het hier niet zo gemakkelijk is om binnen te komen, misschien kan Belgie hier een voorbeeld aan nemen... Na de paspoortcontrole moet ik me melden bij "immigration" en na meer dan een uur aanschuiven is het eindelijk aan mij. Ik word bestookt met tientallen vragen zoals: wat is het doel van deze reis, waarom Canada, heb ik hier familie of vrienden, ik moet zelfs bewijzen dat ik een ziekteverzekering heb en moet mijn route uitleggen aan de hand van mijn landkaarten en natuurlijk een bewijs dat ik een ticket heb voor een terugvlucht naar Brussel. Maar ik slaag met grote onderscheiding en mag nadat ik mijn bagage afgehaald heb mij melden bij de douane. Hier gaat het iets vlotter en 2 uur nadat ik geland ben neem ik de pendelbus naar de jeugdherberg waar ik 3 nachten zal verblijven. Na het inchecken instaleer ik mij in een 10 persoonskamer, ik verken nog even de omgeving van de auberge, drink nog een biertje in de bar en om 20u kruip ik in mijn bedje. De eerste dag is vlot verlopen, het is alleen jammer dat er al een dag voorbij is:-)

3 opmerkingen:

  1. Veel plezier daar in Canada.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe da goe daar hé.
    En op tijd uwen blog bijwerken zodat we kunnen meegenieten !
    Have a great time !
    Gil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Gino,

    Geef er een goeie lap op en geniet vooral van Canada en het fietsen. En pas op voor de beren.

    Groet

    Frank Steenput

    BeantwoordenVerwijderen