donderdag 7 april 2011

Montreal - Ottawa 1 tem 6 april 2011

Hello Belgium. Wat heb ik te vertellen na 6 dagen Canada?
Eerst wil ik mijn collega"s bij VANAS bedanken voor het warme afscheid dat ze me gegeven hebben op mijn laatste werkdag. Dit zal ik 3 maanden meedragen op mijn avontuur.
1 april was een reisdag, 2 en 3 april bezoek ik Montreal, de op 1 na grootste stad van Canada. Op maandag 4 april vertrek ik dan eindelijk met mijn BOOGIE bike. Ik fiets 141km in sneeuw, smeltende sneeuw en regen. In Hawkesbury ben ik bijna onderkoelt maar vind gelukkig een motel waar ik een warme douche kan nemen en mijn kledij laat drogen. Fietsen kan leuk zijn... Dinsdag 5 april: Mijn fietskledij is lekker droog en warm maar na 15 minuten weer kletsnat.. Is april een maand te vroeg om Canada met de fiets te ontdekken? Na een uurtje wordt het gelukkig droog en in de namiddag komt de zon zelfs piepen. Ik fiets na 126km fluitend Ottawa binnen. Fietsen is echt wel leuk;-) De youth hostel waar ik verblijf heeft tot 1976 dienst gedaan als gevangenis, ik voel me hier thuis... Woensdag 6 april hang ik den toerist uit in Ottawa, de hoofdstad van Canada. Hier zie ik ook mijn eerste wilde beesten, nl eekhoorntjes. Nadat ik mijn Greyhound busticket gereserveerd heb naar de Niagara falls voor morgen vind ik een gezellige pub en blijf eventjes "plakken". Tot op heden nog maar 2 dagen gefietst en dat noem ik dan een fietsvakantie ;-)) Wordt vervolgt...

2 opmerkingen:

  1. fietsvakantie Gino ... met de nadruk op vakantie :-) enjoy it..! leuk om je op deze manier te volgen ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja... op die manier kan ik het geloven dat je drie maand nodig hebt om Canada te bezoeken... :-) Profiteer er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen