dinsdag 7 juni 2011

Calgary - Badlands 28 mei tem 6 juni 2011

s'Morgens 28 mei, als ik door mijn slaapkamerraam kijk zie ik sneeuw... en ik moet naar Calgary om morgen een reisparnter uit de Kempen op te halen aan de luchthaven. Gelukkig liggen de wegen er sneeuwvrij bij, het is nog koud maar sinds ik hier in Canada verblijf heb ik al koudere temperaturen gehad dus ik ben een beetje gehard.. Ik neem hwy1, de korste weg naar Calgary en bereik zonder noemenswaardige problemen de jeugdherberg. Na het inchecken en een warme douche maak ik nog een kleine wandeling door de 'stad'. Lente in Canada.....
29-30-31 mei 2011
Deze dagen bezoek ik Calgary, China Town, de Calgary Tower, wat rondslenteren door de straten, huurauto ophalen. Gewoon 'den toerist' uithangen.

1 tem 6 juni 2011 : de 'Badlands'
Ik doorkruis een desolaat gebied met de auto, hier zijn de ,cowboys nog aan de macht. Ik slaap op campgrounds in 'towns' met 27 inwoners. Hier is 'stress' een onbekend begrip. Ikzelf geniet hier ten volle. Hier beseft een mens maar welke luxe wij in Belgie hebben. Met de volgende foto's zal ik een beeld proberen vormen van deze streek. Probeer mee te genieten van de eenvoud en pracht van dit deel van Canada.









1 opmerking:

  1. Ik heb er maar één woord voor "prachtig". Geniet er met volle teugen van en kom behouden weer thuis.

    Groeten,
    Norbert

    BeantwoordenVerwijderen