zondag 19 juni 2011

Vancouver Island 12 tem 17 juni 2011

Na de onvergetelijke 'Ice Fields Parkway' rijd ik richting Vancouver Island. Ik heb grote verwachtingen van dit eiland. Momenteel is het aantal 'gespotte' beren 24 exemplaren en ik hoop op het 'island' dit aantal nog op te drijven. Ook denk ik dat het er rustig zal zijn, hoop er walvissen te zien en misschien maak ik er wel een kanotochtje. Veel verwachtingen!
De route tussen Jasper en Horseshoe Bay (Vancouver) ondergaat een spectaculaire verandering, van besneeuwde hoge bergtoppen naar eerst een groen landschap en daarna een droog en dor gebied. Veel 'verlaten' goudzoekersdorpen liggen er verlaten bij.
De ferry naar Vancouver Island naar Nanaimo is een overtocht van anderhalf uur en de eerste indruk als ik op het eiland arriveer is: ''wat een drukte...'' De volgende dagen bezoek ik Tofino en Ucluelet en ik vind 'het eiland' een beetje tegenvallen. Teveel toerisme. In Ucluelet boek ik een boottocht die op walvissen 'jacht' gaat. Ik heb geluk en zie in levende lijve walvissen, dit is een onvergetelijke ervaring. De laatste 2 dagen logeer ik op een camping in Chemainus, daar is het rustig en voel ik me meer thuis. Als ik al een  voorlopige nabeschouwing maak van mijn hele reis is dit het minst mooie deel dat ik beleefd heb, of zit mijn terugreis al in het hoofd??


Geen opmerkingen:

Een reactie posten