dinsdag 15 februari 2011

Voorbereiding fietsreis Canada 15 februari 2011

Midden 2010 krijg ik een ingeving. Ik neem me voor om 3 maand loopbaanonderbreking aan te vragen en te gaan 'trekken' met de fiets. Mijn eerste gedacht is om Europa te ontdekken maar Kristof, een goede fietsvriend en 'Duvel' kenner (dit terzijde) raadt me Canada aan. Mijn besluit is snel genomen dus het wordt 3 maanden Canada.
Op het werk krijg ik snel groen licht voor de loopbaanonderbreking, dus de eerste hindernis is genomen. Dan is het uitkijken voor een goede trekkingfiets en in samenspraak met Herman (Boogie bikes, Haasdonk) stellen we een prachtige, stevige fiets samen. De tweede opdracht volbracht. Ik kan nu de grote lijnen van mijn route bepalen en het zal Montreal - Vancouver worden. De vliegtickets reserveer ik bij Connections begin januari aan een zeer scherpe prijs van 575euro heen Montreal, terug vanuit Vancouver. Derde barrière genomen. Na wat Googlen koop ik mijn Ortlieb reistassen aan bij www.vlerickfietsen.be Weer een hindernis voorbij.
Het is nu nog ongeveer 6 weken voor het vertrek op 1 april (geen aprilgrap!) en de voorbereiding verloopt vlot. Moet nu nog even wachten op mijn reispas en dan ben ik in principe klaar om te vertrekken.
Momenteel heb ik ongeveer 1250km 'trainingskilometers' gefietst dus de conditie is ook in orde.
Het aftellen is begonnen...

1 opmerking:

  1. Dag Gino , ik hoop dat je ondertussen al wat beter weer hebt.Chapeau voor wat je daar aan het doen bent.Ik zal proberen vanaf nu je volledig te volgen bij jouw avontuur.Vele groetjes en geniet maar met volle teugen (letterlijk en figuurlijk)
    Roderick (Essef)

    BeantwoordenVerwijderen